جمعه 03 آذر ماه 1396
Untitled 6

اخذ تسهیلات و اجرای طرحهای آبیاری تحت فشار

1-هدف:
صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه ها، افزایش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد محصولات  

2- مدت زمان انجام کار:

3- متصدی مربوطه:
سركار خانم زهرا صالحي

4- شرح:

با توجه به لزوم استفاده بهینه از منابع آبی زیر زمینی، کاهش هزینه ها، افزایش سطح زیر کشت و ...  تسهیلاتی جهت انجام پروژه های آبیاری تحت فشار پرداخت می گردد.

شرایط دریافت تسهیلات:

جهت دریافت این تسهیلات، کسانی که تصمیم به تغییر آبیاری مزارع و باغات خود از حالت سنتی به حالت آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی) دارند می بایست مراحل زیر را طی نمایند:

  1. تنظیم تقاضا نامه توسط متقاضی

  2. استعلام از بانک عامل: وضعیت بدهی و ضمانت شخص متقاضی از بانک عامل استعلام می گردد.

  3. استعلام از اداره منابع طبیعی در خصوص موقعیت اراضی ارائه شده: نامه ای به اداره منابع طبیعی به همراه کروکی زمین متقاضی ارسال گردیده و از لحاظ مشکل نداشتن زمین مانند اراضی ملی و غیره استعلام می گردد.

  4. در صورت مثبت بودن جواب استعلام ها تهیه طرح توسط شرکت های مجاز صورت می گیرد. متقاضی به یکی از شرکتهایی که مورد تایید مدیریت می باشند مراجعه و تقاضای ایجاد طرحی برای زمین خود می کنند. شرکت نیز طرحی را آماده کرده و در چهار جلد به متقاضی تحویل می نماید.

  5. بررسی طرح تهیه شده توسط کارشناس آبیاری تحت فشار شهرستان صورت می گیرد.

  6. طرح به مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان جهت بررسی نهایی ارسال می گردد.

  7. طرح از سازمان به سرپرستی بانک عامل ارسال می گردد.

  8. سرپرستی بانک طرح را بررسی و پس از تامین اعتبار لازم، طرح را به شعبات بانک ها در شهرستان ارسال می نماید و مدیریت نیز از طریق سازمان از موضوع مطلع می گردد.

  9. متقاضی به بانک مراجعه و مدارک مورد نیاز بانک از قبیل ضمانت و وثیقه بابت طرح را تهیه می نماید.

  10. طرح از طریق بانک مجددا به سرپرستی در استان ارسال می گردد.

  11. مبلغ نهایی طرح در سرپرستی توسط کارشناسان بانک و سازمان جهاد کشاورزی تصویب می گردد.

  12. طرح به شعب بانک در شهرستان ارسال جهت اجرای طرح با متقاضی عقد قرارداد می گردد.

  13. قرارداد اجرا بین متقاضی و شرکت مجری با حضور نماینده شرکت مشاور و نماینده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عقد می گردد.

  14. شرکت مجری و نماینده شرکت مشاور طرح را با اراضی ارائه شده مطابقت داده و بررسی می نمایند.

  15. پیش فاکتورهای لوازم مورد نیاز توسط متقاضی و یا شرکت مجری  تهیه می گردند.

  16. فاکتور های تهیه شده، توسط شرکت مشاور بررسی و کنترل گردیده و صورتجلسه ای تهیه شده و به واحد آب و خاک مدیریت ارائه می گردد.

  17. فاکتورها مجددا توسط کارشناس واحد آب و خاک بررسی شده و معرفی به بانک جهت پرداخت مبلغ فاکتورها در وجه صادر کننده انجام می شود. این پرداختها در چندین مرحله صورت می گیرد.

  18. در پایان اجرای طرح با حضور متقاضی و نماینده شرکت مشاور و شرکت مجری و کارشناس مدیریت، شرکت مجری اقدام به تست و تحویل طرح به کارشناس آب و خاک شهرستان و به متقاضی طرح می نماید.

  19. صورتجلسه تحویل موقت طرح توسط کارشناس مدیریت آب و خاک شهرستان تهیه می گردد. این صورتجلسه دارای هفت امضا می باشد.

  20. صورتجلسه تحویل و فاکتور هزینه اجرا جهت تسویه حساب به بانک ارسال می گردد.

5-مدارك مورد نياز:
- یک برگ تقاضانامه
- فتوکپی اسناد مالکیت
- فتوکپی مدارک حقه آبه یا پروانه بهره برداری
- فتوکپی کارت ملی نماینده و کلیه شرکا
- فتوکپی پروانه کشاورزی
- معرفی نماینده طرح به امضای کلیه شرکا

ورود |عضويت
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا